Třešně

Třešně jsou zdrojem cenných složek – obsahují provitamín A, fosfor, vápník, také železo a organické kyseliny. Cukry jsou lehce stravitelné. Dále obsahují vitamín C, B 1, B 2 a niacin.

Podporují krvetvorbu, růst zubů a kostí. Třešně působí příznivě na činnost ledvin, jater a střev. Zrychlují krevních oběh.

Je o nich známo, že mají značnou schopnost bobtnat v zažívacím ústrojí a proto je nezapíjíme vodou.

Na naší zahradě máme výborné třešně – tmavé srdcovky. Jsou prostě skvělé na jídlo, na zavařování, na džemy a apod. Moc chutná odrůda. Takže samozřejmě musíme vše zpracovat. Proto nesmí chybět ani recepty z třešní. Vy můžete použít i jiné odrůdy třešní.

Uvaříme si:

Kuřecí prsa plněná třešněmi – nejdříve si musíte uvařit třešňové čatní, které můžete použít i ke grilovanému masu nebo třeba k hermelínu. Až čatní vychladne, naplníte kuřecí prso. Hodí se tomu i jogurtový dip.

Dušené hovězí maso s třešněmi a krupicovými noky – maso nemusí být jen hovězí, může to být i divočina – kanec, srnec apod. Krupicové noky se k tomuto jídlu hodí nejlépe. Jsou velmi jemné a doplňují chuť masa a ovocné omáčky.

Rýžový nákyp – Proč mít rýžový nákyp jen se švestkami anebo meruňkami, když třešně jsou tak lahodné. A v zimě můžete použít i zavařené.

Nudle s mákem a třešňovou omáčkou – nudle s mákem miluji – tedy domácí nudle! Mám je ráda i s tvarohem nebo perníkem. A když mi zbyla třešňová omáčka z dezertu, tak jsem ji použila ještě na ty nudle a zrodil se výborný sladký oběd. Třešně toto jídlo pozdvihly z obyčejného jídla na božskou dobrotu.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na