Meruňky

Meruňky jsou velmi bohaté na provitamín A, dále obsahují vitamíny skupiny B. Množství vitamín C je zanedbatelné. Důležitý je u nich obsah stopových prvků manganu a mědi, obsahují mnoho draslíku, železa, fosforu, vápníku a hořčíku.

Jezení meruněk prospívá nervové rovnováze. Jsou důležité pro růst, dobré vidění a mají antiinfekční význam. Říká se, že bychom jich měli sníst ročně nejméně dva a půl kilogramu.

Co budeme vařit:

Meruňkové knedlíky z odpalovaného těsta s šlehaným tvarohem – začneme klasicky, i když knedlíky z odpalovaného těsta se moc již nevaří. Šlehaný tvaroh je takový domácí Lipánek. Musíte ho udělat víc, protože se po něm všichni budou shánět, i když nebudou knedlíky.

Vepřový bůček plněný meruňkami recept připravujeme – inspirace indickou kuchyní, náplň je z meruněk, rozinek a mandlí

Piškotová omeleta s mákem, tvarohem a meruňkami – mák jsme pro tentokrát schovali již do těsta, takže omeleta je maková, krásně nadýchaná a potom je ozdobena tvarohem, meruňkami a takovým moc dobrým sirupem z meruněk.

Kořeněné uzený recept připravujeme – pečené uzený s bramborami a jablky z jednoho pekáčku na chalupu do remosky úplně ideální. Toto uzený ale peču bez brambor a jablek často i na nový rok s čočkovým salátem, protože nemusíte použít čerstvé meruňky, ale využít dobrý, kvalitní, džem s poctivou chutí např. SingleFood

Na blogu najdete ještě

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na