Jablka

Jablka nás v kuchyni provázejí po celý rok a už mezi našimi předky se tradovalo, jak je dobré sníst jedno jablko denně.

Obsahují cukry, kyselinu jablečnou i citronovou, třísloviny, minerální látky, především draslík, hořčík, také fosfor, vápník, sodík, železo, síru a mangan. Jablka jsou velmi cenným zdrojem pektinu a celulózy, také enzymů urychlující trávení. Obsah vitamínů C záleží na odrůdě a skladování. Jablka obsahují provitamín A vitamíny skupiny B.

Co si uvaříme:

Játra s jablky a cidrem – toto je famózní jídlo, kdo má rád játra, tak si ho musí určitě uvařit. Na tomto receptu pracuji hodně let a stále zdokonaluji a myslím, že je toto poslední úprava receptu.

Kynuté knedlíky s jablky a skořicí – jediné oblíbené sladké knedlíky mého staršího syna (šéfkuchaře). Má rád tu jednoduchost a hodně másla.

Salát Waldorf – prostě klasika

Trhanec s teplým jablečným kompotem recept připravujeme – jídlo mého dětství, které jsem si prostě vymazlila. Jablečný teplý kompot ještě často podávám k pečenému kuřeti s bramborovou kaší, také moc dobrá kombinace.

Na blogu ještě najdete:

Rychlé jablkové muffiny
Jablečný koláč s citronovou polevou
Salát s řepy, jablek a křenu
Krůtí prso s jablky
Jablkové řezy
Jablečná bábovka
Třívrstvý jablkový koláč
Kuřecí salát s pomeranči a jablky

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na