Grapefruit – Grep

Grepy obsahují ve 100g dužniny až 43mg vitamínu C. Podporují trávení, protože jejich sladkokyselá, nahořklá šťáva obsahuje hořce chutnající glykosid narigin.

Vychlazená grapefruitová šťáva se hodí i jako nealkoholický aperitiv.

Dokonce jsem ho již v jedné restauraci ochutnala jako předkrm jen osolený a opepřený.

Neměl by se podávat moc zasypaný cukrem, přestože k tomu jeho chuť svádí – s cukrem kvasí v žaludku.
Někteří odborníci upozorňují na konzumaci s kombinací s některými léky.

Uvaříme si:

Pikantní vepřové maso s grepem – lehký oběd nebo večeře inspirovaná Thajskem podávaná s kuskusem. Jeho přípravu najdete v sekci „Jak na to“.
(recept)

Rýžové kuličky s grepovou omáčkou – opět inspirace asijskou kuchyní
(recept)

Nudlový nákyp s tvarohem a grepovým kompotem – nákyp mi občas dělala babička s různým ovocem a tak jsem si řekla, že to zkusím s grepem. Nákyp je krásně nadýchaný a jemný a kontrast s nahořklým grepem je to pravé. Dětem byste toto jídlo mohli připravit spíše z pomela.
(recept)

Filety ze pstruha s grepovo-smetanovou omáčkou – pošírovaná ryba s velice jemnou omáčkou a vařenými bramborami. Jestli nemáte rádi pošírovanou rybu (vařenou), tak si ji opečte na másle a omáčku připravte jen ze skeletů. Také můžete použít jinou rybu než pstruha třeba candáta.
(recept)

Na blogu ještě v sekci recepty najdete:

Thajský pomelový salát
Salát s mátou, grepem a uzeným pstruhem

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na